Autonomní technologie testována v praxi na lidech

Autonomní technologie testována v praxi na lidech

Společnost Volvo Car seznámila veřejnost

na detroitském autosalonu se svým osobitým přístupem k vývoji autonomní technologe řízení vozidla, který demonstrovala na čtyřčlenné rodině. Hainovi ze švédského Göteborgu jsou první rodinou, která byla vybrána, aby se podílela na testovacím programu autonomního řízení v podmínkách reálného života.

Jaký je pocit neřídit

„Ve společnosti Volvo Cars děláme věci jinak, což pro nás platilo i v minulosti,“ uvedl Håkan Samuelsson, prezident a generální ředitel Volvo Car Group. „Naší hlavní prioritou byli vždy lidé, kterým se snažíme usnadnit život. Technologie by měly spotřebitelům dopřát jízdní zážitek, který bude bezpečnější, ekologičtější a komfortnější.“

Vedení společnosti Volvo Cars je přesvědčeno, že spousta výrobců chce především dodat vozidla s plně autonomním řízením co nejdříve. Přitom zapomíná na to nejdůležitější: na lidi, kteří v nich budou jezdit. Unikátní přístup automobilky Volvo spočívá v definici technologie na základě potřeb řidiče – nikoli naopak.

„Cílem testovacího projektu Drive Me je zjistit, jak zlepšit životy reálných lidí a jak pozitivně ovlivnit společnost. Při výzkumu a vývoji upřednostňujeme holistické vnímání problematiky před čistě technickým přístupem. Podle našich informací nikdo jiný nevyvíjí technologie autonomního řízení na základě lidských potřeb,“ řekl Henrik Green, senior viceprezident pro výzkum a vývoj.

Autonomní vozy v ulicích

Projekt Drive Me je vědeckovýzkumným programem, na němž vzájemně spolupracuje hned několik aktérů z veřejného, soukromého a akademického sektoru. V současné době se se vší pravděpodobností jedná o ten nejvyspělejší, nejambicióznější a nejrozsáhlejší test autonomního řízení v reálných podmínkách. V rámci projektu se bude během roku 2017 na veřejných silnicích švédského Göteborgu, který je domovem automobilky Volvo Cars, pohybovat až 100 autonomně řízených vozidel. Za jejichž volanty budou sedět běžní řidiči. Dalším krokem je rozšíření projektu na další světová města, k němuž by mělo dojít v blízké budoucnosti.

„Chceme zjistit, jaké mají lidé pocity z aktivace a deaktivace autopilota. Jak by podle nich mělo předávání řízení vypadat a jakými činnostmi by chtěli strávit svou cestu do cíle v době, kdy za ně řídí vůz,“ dodal Henrik Green.

Cílem švédské automobilky, která je předním partnerem projektu Drive Me, je dostat první autonomně řízená vozidla na trh kolem roku 2021.

Svou vizi o tom, jak by autonomně řízená vozidla měla vypadat, nabídla společnost Volvo Cars ve svém koncepčním voze Concept 26, představeném v roce 2015. Nedávno uzavřela společnost Volvo Cars za účelem vývoje základní technologie pro autonomní vozidla partnerství se společností Uber, poskytující sdílenou dopravu. Zároveň založila s předním dodavatelem automobilových bezpečnostních technologií, společností Autoliv, společnou firmu nazvanou Zenuity. Jejím smyslem je vyvíjet pod samostatnou značkou software pro systémy autonomního řízení a bezpečnostní systémy.

Na autosalonu v Detroitu společnost Volvo Cars zároveň zveřejnila předběžná prodejní čísla za celý rok, v nichž se odráží pokračující růst této prémiové automobilky. Dále také potvrdila svůj závazek vůči Spojeným státům americkým. V roce 2018 zahájí produkci nová továrna Volvo. V Charlestonu v Jižní Karolíně vytvoří pro Američany více než 4 000 nových pracovních příležitostí.

Zároveň automobilka Volvo Cars zavádí nový druh podnikání ve sféře sdílené mobility

Nová obchodní jednotka bude vycházet ze služeb společnosti Sunfleet. Ta se v celosvětovém měřítku stala jedním z prvních poskytovatelů služby sdílení vozidel a od roku 1998 je provozována společností Volvo. Ve švédsku založená společnost Sunfleet se může pochlubit zhruba 50 000 předplatiteli. Ti provádějí přibližně 250 000 transakcí ve více než 50 švédských městech.

Představitelé automobilky Volvo se rozhodli, že s tímto druhem podnikáním, hodlají expandovat na nové globální trhy. Uživatelům poskytnou zcela novou řadu mobilních služeb, ohledně vlastnictví a manipulace s automobily.

Požadavky trhu se mění

„Soukromé vlastnictví osobních vozidel v dohledné době nezmizí. Jakožto výrobce automobilů ale musíme přijmout skutečnost, že se počet kupovaných vozů sníží. A především se změní způsob jejich využívání. Na našem domácím trhu provozujeme osvědčený a ziskový koncept, který hodláme využít při vývoji globálního konceptu,“ prohlásil Håkan Samuelsson, prezident a generální ředitel společnosti Volvo Cars.

Podrobné informace o přepracované strategii sdílené mobility společnosti Volvo Cars budou zveřejněny v příštích měsících. Již nyní je však jisté, že automobilka má v úmyslu doplnit stávající a tradiční modely vlastnictví o celou řadu žádaných mobilních řešení. Zásadními faktory pro zajištění úspěchu celého podniku jsou flexibilita, snadné využívání a přizpůsobení na míru uživatelům.

Co je samořídící motorové vozidlo?

Další příspěvky
John Wick 4 je skoro tříhodinová akční jízda
John Wick 4 je skoro tříhodinová akční jízda
Kdo by řekl,  že ze zastřeleného psa gangstera na odpočinku se nakonec vyklube globální akční bitva Johna Wicka (opět Keanu...
Canon EOS R8 a R50, dva nové fotoaparáty
Canon EOS R8 a R50, dva nové fotoaparáty
Plnoformátová kvalita v lehkém těle  Fotoaparát EOS R8 je vybavený plnoformátovým snímačem typu CMOS s rozlišením 24,2 milionu bodů, který...
Das Filmfest 2022 – nejnovější německy mluvené filmy
Das Filmfest 2022 – nejnovější německy mluvené filmy
Přichystány jsou na tři desítky nejnovějších filmů z Německa, Rakouska a Švýcarska, navíc i retrospektiva díla Rainera Wernera Fassbindera. Vše...