Facebook koupil WhatsApp!

Facebook koupil WhatsApp!

Mark Zuckerberg a jeho parta zaplatili za aplikaci neskutečných 19 miliard dolarů

 

Facebook-to-Acquire-WhatsApp

 

Zuckerberg říká, že WhatsApp, který v současnosti používá 450 milionů uživatelů, má potenciál získat jich miliardu. Proto se rozhodl pro největší nákup v historii Facebooku, dosud nejvíc utratil předloni za akvizici Instagramu – to byla ovšem „pouhá“ 1 miliarda dolarů. Facebook zaplatil 12 miliard ve formě svých akcií, 4 miliardy v hotovosti a zbývající 3 miliardy vyplatí později zakladatelům a zaměstnancům firmy (pro zajímavost, těch je asi 50).

 

WhatsApp je špičková IM aplikace, která posílá zprávy mezi smart zařízeními přes web, tedy bez poplatků operátorům. Kromě textu můžete poslat i fotky, video a audio. Vydělává na předplatném 1 dolar za rok, ale nabízí i variantu zdarma. WhatsApp prý v současnosti každý měsíc registruje milion nových uživatelů. Jeho šéf Jan Koum bude firmu dál řídit: „nezávisle a autonomně“, jak říká. A aby neměl málo práce, stane se členem představenstva Facebooku.

 

Zuckerberg prohlásil, že určitě neplánuje zavést na interface aplikace reklamu. Hlavní hodnota WhatsApp podle něj spočívá v tom, že jej používají převážně mladí uživatelé. A je oblíbený ve všech koutech světa, někde má dokonce víc uživatelů než Facebook.

 

Podle našeho názoru zajímavější službu než WhatsApp představuje Viber, kterým si navíc normálně zavoláte a hlavně používáte telefonní čísla SIM karty, ne uživatelské ID. Shodou okolností Viber, který má asi 225 milionů uživatelů, před pár dny koupil japonský internetový gigant Rakuten. Zaplatil na něj „jenom“ 900 milionů dolarů.

Další příspěvky
Sdílené dopravní prostředky mají pomoci dopravě ve městech
Sdílené dopravní prostředky mají pomoci dopravě ve městech
V posledních letech vznikají nové koncepty sdílené dopravy další, vylepšené generace. Prvopočátky sdílení jednoho dopravního prostředku více lidmi můžeme vidět...
Největší bezpečnostní riziko každé firmy jsou její zaměstnanci
Největší bezpečnostní riziko každé firmy jsou její zaměstnanci
Jak se firmy mohou ochránit? Každodenní praxe ukazuje, že největší bezpečnostní riziko pro firmy představují jejich zaměstnanci. Ať už jsou...
Godzilla II: Král monster – řežba pořádně mocných potvor
Godzilla II: Král monster – řežba pořádně mocných potvor
Kultovní japonský obří ještěr se dočkal desítek filmových zpracování. Na plátně se poprvé objevil roku 1954, a jeho oblíbenost mimo...