Inferno čeká celou planetu z rukou šílence

Inferno čeká celou planetu z rukou šílence

Držitel Oscara Ron Howard se vrací,

aby se ujal režie filmové adaptace nejnovějšího dílu filmové série spisovatele Dana Browna (Šifra mistra Leonarda) o Robertu Langdonovi, která utržila po světě přes miliardu dolarů. Ve snímku Inferno se známý symbolog (opět v podání Toma Hankse) pouští do pátrání po stopách, které souvisejí se samotným Dantem.

„Dante vymyslel moderní koncepci pekla,“ říká producent Brian Grazer. „Ve svém díle Dante pozoruje pozemské hříšníky, trpící za hříchy, které spáchali. To je základem hádanek, jež Langdon v tomto filmu musí vyřešit. Dante peklo popsal, Boticelli ho nakreslil, ale pouze symbolog Robert Langdon může zabránit peklu na Zemi a zastavit vypuštění smrtícího viru.“

Inferno

Profesor tentokrát ztratil paměť

Princip příběhu je podobný jako v Šifře mistra Leonarda. Profesor Langdon se prostřednictvím postupně objevovaných stop a indicií snaží přijít na kloub záhadě. Doprovází ho sličná Sienna Brooksová, jeho ošetřující lékařka z nemocnice, kde byl hospitalizován s úrazem hlavy, při kterém dočasně ztratil paměť. Ano, už je to tu zas, základem příběhu se opět stává amnézie. Trošku okoukaný způsob tvorby zápletek. Profesor si postupně vybavuje drobné střípky událostí z nedávné minulosti. Více, než nalézáním správných odpovědí, se oba naběhají a nalétají křížem krážem Evropou díky vlastním omylům a chybám v pátrání. Z filmu se tak stává spíš jakési moderní roadmovie. Skvěle vystavěný systém řešení zapeklitých indicií, jak jej známe z minula, je zde bohužel mnohem jednodušší. Neustálé přesouvání z místa na místo se po čase stává poměrně nezábavné, do všeho zní až příliš často a nahlas majestátně monumentální symfonická hudba. Co přesně znamená přepracovaná koncepce Dantova pekla očima šílence, se nedozvíme vůbec. Přestože o ni celou dobu šlo.

Langdon (Tom Hanks) with Sinskey (Sidse Babett Knudsen) and Harry Sims (Irrfan Khan) in Columbia Pictures' INFERNO.

Osud lidstva visí na vlásku

Závěrečný souboj o nic menšího, než je záchrana lidstva, klade na profesora mimořádné nároky. Jaká náhoda, že zkáza Země si našla své epicentrum právě v Turecku, tedy v muslimské zemi. Právě odtamtud měl být rozřířen smrtelný virus černého moru. Asi je jasné, že kdyby se teroristický útok naplánovaný v pomateném mozku zdařil, profesor Langdon by už žádnou další záhadu neřešil, což by ho jistě velmi mrzelo. Bylo to o fous, jak jinak.

Inferno je zatím nejvíce vizuálně stylizovaným filmem z celé série a obsahuje řadu tajemných snových vizí, které divákovi ukazují, co se Langdonovi odehrává v hlavě, a film tak získává zcela odlišnou atmosféru, než jakou měly předchozí snímky.
Tom Hanks s přibývajícím věkem používá stále širší paletu hereckých prostředků v čím dál jemnějších odstínech. Krásná Felicity Jones mu statečně dělá parťáka.

Celý film funguje jako další díl série, ale současně je ho možno vnímat i zcela odděleně. Pokud jste neviděli Šifru mistra Leonarda nebo Anděly a démony, lze Inferno bez problémů shlédnout, protože funguje i jako samostatný film.

7/10

JJ

Inferno (Inferno, USA, 2016)

žánr: thriller

režie: Ron Howard

scénář: David Koepp

kamera: Salvatore Totino

hudba: Hans Zimmer

hrají: Tom Hanks, Felicity Jones, Irrfan Khan, Omar Sy, Ben Foster, Sidse Babett Knudsen

délka: 122 minut

Omar Sy in Columbia Pictures' "Inferno," starring Tom Hanks and Felicity Jones.

Další příspěvky
Sdílené dopravní prostředky mají pomoci dopravě ve městech
Sdílené dopravní prostředky mají pomoci dopravě ve městech
V posledních letech vznikají nové koncepty sdílené dopravy další, vylepšené generace. Prvopočátky sdílení jednoho dopravního prostředku více lidmi můžeme vidět...
Největší bezpečnostní riziko každé firmy jsou její zaměstnanci
Největší bezpečnostní riziko každé firmy jsou její zaměstnanci
Jak se firmy mohou ochránit? Každodenní praxe ukazuje, že největší bezpečnostní riziko pro firmy představují jejich zaměstnanci. Ať už jsou...
Godzilla II: Král monster – řežba pořádně mocných potvor
Godzilla II: Král monster – řežba pořádně mocných potvor
Kultovní japonský obří ještěr se dočkal desítek filmových zpracování. Na plátně se poprvé objevil roku 1954, a jeho oblíbenost mimo...