Tesco bude scanovat obličeje zákazníků

Tesco bude scanovat obličeje zákazníků

Účel nové technologie jako ze sci-fi je prostý: cílená reklama

 

face-scanning

 

Systém, proti kterému organizace na ochranu soukromí zuřivě protestují (marně), zavádí Tesco prozatím ve 450 pobočkách Velké Británii. Technologie, kterou dodala společnost Amscreen, používá kameru pro scan obličejů zákazníků, kteří stojí ve frontě u pokladny. Software identifikuje pohlaví a přibližný věk a podle toho vybere cílenou reklamu, která se zobrazí na displeji vedle místa ve frontě, kde zákazník stojí.

 

Systém je eticky opravdu diskutabilní a dost připomíná film Minority Report. Mluvčí řetězce samozřejmě zdůrazňuje, že se žádná data nikam neukládají a systém nepoužívá scan oční duhovky ani software na rozpoznávání lidské tváře. Tomu samozřejmě můžeme věřit, anebo také nemusíme – po aféře okolo NSA z poslední doby je nejspíš možné všechno. Na bezpečnostní kamery jsme si už zvykli, ale tohle je něco jiného. Když budete vědět, že kamera vás nejen nahrává, ale také se snaží odhadnout kdo jste, asi si pečlivě rozmyslíte, kam budete chodit nakupovat.

 

article-2486895-0065EEBF00000258-240_634x345

Další příspěvky
Rambo: Poslední krev – legenda odchází na odpočinek
Rambo: Poslední krev – legenda odchází na odpočinek
Zkušený veterán z Vietnamské války John Rambo se celý život živil zabíjením, a proto by rád na stará kolena dožil...
Lajna 2 – po dvou letech se vrací šílený trenér Hrouzek
Lajna 2 – po dvou letech se vrací šílený trenér Hrouzek
Úspěšná komediální hokejová minisérie se dočkala pokračování Lajna 2. Trenér Hrouzek je noční můrou pro všechny české hokejisty. Jeho tréninkové...
Canon rozšiřuje řadu EOS o EOS 90D a EOS M6 MARK II
Canon rozšiřuje řadu EOS o EOS 90D a EOS M6 MARK II
Nová zrcadlovka a bezzrcadlovka, mimořádně rychlé přístroje s mimořádně vysokým rozlišením. Jsou určené především pro pokročilé fotoamatéry, kteří chtějí zdokonalovat...