Slavný Obchod na korze režijního dua Kádár – Klos uvedl Bontonfilm ve spolupráci s Národním Filmovým Archivem do digitální distribuce na internetu v celosvětovém obchodě iTunes. Film je opatřen anglickou jazykovou verzí a díky ní se na internetu dočká i mezinárodní distribuce. Dostupný bude pro diváky ve všech anglicky mluvících zemích na čtyřech kontinentech, tedy v USA, Kanadě, Jižní Africe, Austrálii a ve Velké Británii i v Irsku.
Oscar pro Nejlepší cizojazyčný film z roku 1965, nominaci pro Nejlepší herečku v hlavní roli nebo ocenění z festivalu v Cannes, to jsou největší mezinárodní úspěchy filmu Shop on Main Street, neboli Obchod na korze. Postřižiny ponesou název Cutting it short, Kladivo na čarodějnice si zahraniční diváci stáhnou jako Witchhammer. Rudolf Hrušínský bude The Cremator, Karel IV prožije svou muzikálovou Night at Karlštejn, český venkov ukáže My Sweet Little Village. Pod názvem Don´t Play Around with Devils se skrývá pohádka, jistě uhodnete jaká.
Za Obchodem na korze bude v on-line distribuci na iTunes v Česku i v mezinárodním měřítku následovat další sada filmů. Takové, které Česká kinematografie právem považuje za součást svého národního pokladu. Je mezi nimi Spalovač mrtvol, Kladivo na čarodějnice, Postřižiny, muzikál Noc na Karlštejně. Pohádka S čerty nejsou žerty nebo komedie Vesničko má středisková, která má na svém kontě Oscarovou nominaci z roku 1986. Všechny budou k dispozici v HD kvalitě a s anglickými titulky.
„Obchod na korze je na iTunes už teď k dispozici. Spalovač mrtvol a Postřižiny budou zveřejněny v řádu dnů, další nasadíme na přelomu září a října,“ odhaluje distribuční plány Ondřej Kulhánek, šéf digitální distribuce Bontonfilmu.
Už dříve uvedl Bontonfilm v iTunes restaurovaný Vynález zkázy, u něhož se počítá uvedení v celkem sedmi jazycích. „Jednotlivé titulky se k filmu nahrávají postupně. Vynález zkázy už si ale stáhli první diváci ve Velké Británii, Itálii nebo Francii. Jsme zvědaví na úspěch v Japonsku, kde májí Zemanovy filmy velký ohlas,“ říká nadšeně Kulhánek.
„Věříme, že si lidé v zahraničí tyhle perly najdou. Češi aktuálně žijící v zahraničí, krajané, kteří jsou v zahraničí trvale usazeni. Filmový fajnšmekři až odborníci, filmové či umělecké školy,“ vypočítává Kulhánek možné diváky.
„Zároveň přemýšlíme nad úkolem, který český distributor běžně neřeší – jak na filmy a jejich dostupnost v zahraničí upozornit a v rámci možností filmy odpromovat. Zkušenosti s oslovením diváků v Londýně, New Yorku, Johannesburgu nebo Sydney teprve získáváme,“ přiznává Kulhánek.
„Podle nás bude internet v budoucnosti důležitým distribučním kanálem nejen místem pro piráty. V Americe si už nyní film legálně stáhne stejný počet lidí jako si koupí DVD a tento trend přijde i k nám,“ je přesvědčený Kulhánek. „Řada filmů má na internetu i premiéru. My sami budeme tento model v brzké době zkoušet. Mladší generace už tolik nekouká na televizi, kde by mohli starší a klasické filmy zachytit, a videopůjčovny už v podstatě vymizely. Služby VOD (Video On Demand) dávají možnost tyhle filmy vidět. Kdykoliv podle nálady a času, ne podle daného programu. A filmy jako Obchod na korze, Vynález zkázy nebo Spalovač mrtvol by prostě měli vidět,“ dodává Kulhánek.