Obě značky zlevňují své vlajkové lodě: tablet Surface a smartphone Z10
Microsoft oznámil nové ceny tabletu Surface RT: 32 GB verze bez krytu, který slouží zároveň jako klávesnice, se ve Spojených státech sníží zhruba o třetinu – z původních 499 na velice přátelských 349 dolarů (za klávesnici si ovšem připlatíte rovnou stovku).
Blackberry se zachovalo podobně: model Z10, který se ještě nedávno se smlouvou prodával za 199 dolarů, dnes pořídíte za pouhých 49 – jde ovšem o ceny se smlouvou.
Obě firmy tato zařízení prezentovala jako své vlajkové lodi, na kterých byl nejnovější software. Jejich úkolem bylo postavit se konkurenci – především dvojici Samsung + Apple, která oblasti smartphonů a tabletů dominuje. Někteří analytici zlevnění vnímají jako přiznání porážky.
Velké problémy má hlavně Blackberry. Ve druhém čtvrtletí tohoto roku firma ohlásila ztrátu 84 milionů dolarů a odmítla zveřejnit, kolik přístrojů Z10 (s novým operačním systémem BB10) se prodalo. V každém případě to bylo méně než v prvním čtvrtletí, kdy se pro Z10 rozhodl milión zákazníků.
Microsoft má mnohem širší pole působnosti a neúspěch v prodeji tabletů ho tolik nepálí. Ovšem pokud softwarový gigant chce, aby se Windows 8 stal primárním operačním systémem blízké budoucnosti, musí se dostat do rukou co největšímu množství uživatelů. A jak je dobře známo v případě desktopů a notebooků z W8 lidé moc nadšení nejdou. Řeč čísel hovoří jasně: v prvním čtvrtletí se prodalo 49,2 milionu nových tabletů. Značku Surface z toho mělo jen 900 000 (tabletů jiných značek s OS Windows bylo 1,8 milionu a modelů iPad + iPad Mini celkem 19,5 milionu).