Příliš osobní známost se pokusila být komedií

Příliš osobní známost se pokusila být komedií

Natálie a Simona

jsou kamarádky ve věku 30+. Natálie (Petra Hřebíčková) je úspěšná manažerka, svobodná a spokojená. To Simoně Taťána Dyková) se život dokonale sesypal, když zjistila, že manžel žil dvojí život ve dvou rodinách. A navíc po rozvodu šel jejich syn bydlet k otci. Řízením osudu se obě seznámí se zajímavými muži. Simona s výstředním umělcem a erotomanem Viktorem, Natálie s charismatickým vdovcem Markem, kterého však zakrátko potkají obrovské potíže. Událostmi občas zamíchá Markova aktivní tchyně Eva v podání Elišky Balzerové. Příliš osobní známost se snaží být vztahovou komedií třech párů.

Mezinárodní obsazení

Příběh by se dal popsat jednoduše. Každý občas někoho potká, něco s ním zažije, a buď to přetrvá, nebo skončí. Předlohou pro film se stala stejnojmenná kniha Evy Urbaníkové. Pro obsazení mužských hereckých rolí sáhla režisérka Marta Ferencová do zahraničí, a to do bývalé Jugoslávie. Pro protějšek Natálie vybrala Branislava Trifunoviće z chorvatského Záhřebu, vedle Simony stanul Srb Janko Popovič Volarić. Milence Elišky Balzerové, zubaře a klavíristu Ervína, ztvárnil vynikající srbský herec Predrag Manojlović, nadabovaný Pavlem Rímským. Tato dvojice ve filmu dostala jen epizodní prostor, přesto se stala tím nejlepším, co snímek potkalo. Jejich seznámení má logiku i vývoj, oba jsou vtipní a naprosto okouzlující.

Příliš osobní známost

V první části se v podstatě nic neděje, a pokud se k něčemu schyluje, je vám dlouho dopředu jasné k čemu. Ke konci se sice dočkáme nečekaně dramatické situace, ovšem celkově herci nemají moc co hrát. Petra Hřebíčková a Taťána Dyková představují zamilované ženy, což pro ně není právě náročný herecký úkol. Některé situace výrazně zachraňuje výborný výkon Taťány Dykové a její komický talent. A pak zmíněná starší dvojice, Eva s Ervínem.

Bohužel na tomto filmu už kromě malé Terezky (úžasná Valentýna Bečková) není moc co dalšího pochválit. Příběh slabší, většina herců ničím neohromí, film je víceméně nudný. Děj se potácí od ničeho k ničemu. Záměr prý byl natočit romantickou komedii především pro ženy, což se moc nepovedlo. Tedy přeslazené romantiky je tam spousta, ovšem humoru naopak velmi poskrovnu.

5/10

JJ

Příliš osobní známost, Česko, Slovensko, 2020

žánr: komedie, romantický

režie: Marta Ferencová

předloha: Eva Urbaníková (kniha)

scénář: Eva Urbaníková, Marta Ferencová

kamera: Mário Ondriš

hrají: Petra Hřebíčková, Eliška Balzerová, Tatiana Dyková, Ľuboš Kostelný, Marián Mitaš, Janko Popović Volarič, Branislav Trifunović, Predrag ‚Miki‘ Manojlović, Valentýna Bečková

délka: 107 minut

O jiné nepovedené české komedii si přečtete zde.

Příliš osobní známost Příliš osobní známost

Další příspěvky
Kalifornský sen – hudební romantika plná emocí
Kalifornský sen – hudební romantika plná emocí
Jít za svým snem se rozhodne Maggie (Dakota Johnson) v ne právě idylické branži, jakou je šoubyznys. Na zvolené cestě...
Téměř dokonalá tajemství – další remake filmu o pokrytectví
Téměř dokonalá tajemství – další remake filmu o pokrytectví
Naprostí cizinci se jmenoval první film na toto téma, natočený v roce 2016 podle scénáře italského režiséra a scenáristy Paola...
Problémissky popisují skutečný skandál na Miss World
Problémissky popisují skutečný skandál na Miss World
Soutěž Miss World se v roce 1970 konala v Londýně. V té době šlo o show s více jak stomilionovou...