Tesco bude scanovat obličeje zákazníků

Tesco bude scanovat obličeje zákazníků

Účel nové technologie jako ze sci-fi je prostý: cílená reklama

 

face-scanning

 

Systém, proti kterému organizace na ochranu soukromí zuřivě protestují (marně), zavádí Tesco prozatím ve 450 pobočkách Velké Británii. Technologie, kterou dodala společnost Amscreen, používá kameru pro scan obličejů zákazníků, kteří stojí ve frontě u pokladny. Software identifikuje pohlaví a přibližný věk a podle toho vybere cílenou reklamu, která se zobrazí na displeji vedle místa ve frontě, kde zákazník stojí.

 

Systém je eticky opravdu diskutabilní a dost připomíná film Minority Report. Mluvčí řetězce samozřejmě zdůrazňuje, že se žádná data nikam neukládají a systém nepoužívá scan oční duhovky ani software na rozpoznávání lidské tváře. Tomu samozřejmě můžeme věřit, anebo také nemusíme – po aféře okolo NSA z poslední doby je nejspíš možné všechno. Na bezpečnostní kamery jsme si už zvykli, ale tohle je něco jiného. Když budete vědět, že kamera vás nejen nahrává, ale také se snaží odhadnout kdo jste, asi si pečlivě rozmyslíte, kam budete chodit nakupovat.

 

article-2486895-0065EEBF00000258-240_634x345

Další příspěvky
Oscars 2020 – 92. udílení prestižních filmových ocenění
Oscars 2020 – 92. udílení prestižních filmových ocenění
Nejprestižnější událost pro všechny kolem filmu proběhla v noci 9. února z neděle na pondělí. Ceremoniál Oscars 2020 se ve...
Birds of Prey (Podivuhodná proměna Harley Quinn)
Birds of Prey (Podivuhodná proměna Harley Quinn)
Akční podívaná pro holky, tak by se asi nejlépe dalo popsat řádění bývalé Jokerovy partnerky Harley Quinn (Margot Robbie) ve...
Modelář – pět let připravovaný film Petra Zelenky v kinech
Modelář – pět let připravovaný film Petra Zelenky v kinech
Režisér a scenárista, podepsaný režijně či autorsky (většinou oboje) pod úspěšnými filmy jako Knoflíkáři, Samotáři, Ztraceni v Mnichově a oceněným...