Tesco bude scanovat obličeje zákazníků

Tesco bude scanovat obličeje zákazníků

Účel nové technologie jako ze sci-fi je prostý: cílená reklama

 

face-scanning

 

Systém, proti kterému organizace na ochranu soukromí zuřivě protestují (marně), zavádí Tesco prozatím ve 450 pobočkách Velké Británii. Technologie, kterou dodala společnost Amscreen, používá kameru pro scan obličejů zákazníků, kteří stojí ve frontě u pokladny. Software identifikuje pohlaví a přibližný věk a podle toho vybere cílenou reklamu, která se zobrazí na displeji vedle místa ve frontě, kde zákazník stojí.

 

Systém je eticky opravdu diskutabilní a dost připomíná film Minority Report. Mluvčí řetězce samozřejmě zdůrazňuje, že se žádná data nikam neukládají a systém nepoužívá scan oční duhovky ani software na rozpoznávání lidské tváře. Tomu samozřejmě můžeme věřit, anebo také nemusíme – po aféře okolo NSA z poslední doby je nejspíš možné všechno. Na bezpečnostní kamery jsme si už zvykli, ale tohle je něco jiného. Když budete vědět, že kamera vás nejen nahrává, ale také se snaží odhadnout kdo jste, asi si pečlivě rozmyslíte, kam budete chodit nakupovat.

 

article-2486895-0065EEBF00000258-240_634x345

Další příspěvky
Poslední závod – tragický příběh Bohumila Hanče
Poslední závod – tragický příběh Bohumila Hanče
Příští rok uplyne 110 let od nešťastného úmrtí skvělého českého lyžaře a vlasteneckého závodníka s mistrovským titulem, Bohumila Hanče (Kryštof...
Last and First Men – film, jakých jste nejspíš mnoho neviděli
Last and First Men – film, jakých jste nejspíš mnoho neviděli
První překvapení způsobí zjištění, že snímek Last and First Men se odehrává nečekaně zcela bez herců. Tedy bez herců viditelných....
Marco přichází s pátým případem dánského oddělení Q
Marco přichází s pátým případem dánského oddělení Q
Čtrnáctiletý Marco je dopaden policií na  dánských hranicích ve vlaku z České republiky. Jak se dostal k pasu pohřešovaného státního...