Záplava displejů přinesla revoluci do způsobu vývoje interiéru osobního vozu. Nyní na nich všechno závisí až do té míry, že „nejprve navrhujeme design displeje, pak všechno ostatní“, jak říká Jaume Sala, vedoucí oddělení vnitřního designu ve společnosti Seat, který také uvádí, že „dříve jsme navrhli vnitřní design vozu a nakonec hledali místo, kam umístit displej“. Nyní se však „všechno točí kolem displejů“.
Vzhledem k rostoucímu vlivu konektivity na automobilový průmysl navrhuje displeje v automobilkách už větší počet lidí než exteriéry osobních vozů. Není divu, dostáváme se pomalu běžně do kategorie tzv. chytrých aut a jejich připojení k internetu. To vše s sebou kromě výhod nese i některá rizika, která je třeba minimalizovat. Do konce letošního roku bude například v UX Design, které navrhuje displeje, pracovat 30 lidí. Někteří z nich mají na starost uživatelská rozhraní, další se věnují aplikacím jako na kterémkoli jiném zařízení z oblasti konektivity. A nakonec třetí skupina je zaměřena na simulace a animace, včetně způsobů, jímž jsou zobrazovány.
Navrhnout design displeje osobního vozu je časově velmi náročná práce, která trvá rok a půl a vyžaduje i 1000 skic. Ve vozech Seat mají všechny displeje jednu věc společnou – jsou umístěny v úrovni očí a natočeny směrem k řidiči. Nejnovější displej v novém Leonu má úhlopříčku osm palců, přibližně 20 centimetrů, podobně jako tablet. Pro tento nový model bylo navrženo 3000 ikonek a piktogramů. Důležité je rozmístění ikonek podle důležitosti, barev, celková intuitivní přehlednost, zaměstnávající co nejméně pozornost řidiče.
V uplynulých 15 letech byla evoluce displejů „neuvěřitelná“. Podle Saly jsme se dostali od „jednoduchého rádia s odnímatelným čelním panelem až k plnohodnotnému počítači, který je součástí vozidla“ a je schopen nabízet stejné funkce jako ostatní zařízení, například tablet. A přesně to současní zákazníci požadují.